Saturday, 14 May 2011

seketul daging

satu perkara yang perlu dijaga,
satu perkara yang sukar dijaga,
apa itu???
jawabannya 
hati...
ramai orang cuci bajunya
cuci rambutnya
cuci mukanya
cuci bangunanya
sampai wujudnya filem cuci
tapi berapa ramai orang cuci hatinya???
tepuk dada tnya iman..


sama seperti diri ini..
berapa kali, berapa jam, aku mencuci hati aku???
Ya Allah sukar diberi jawaban
kerna jawaban itu sgt sedikit..
Rasulullah sendiri bertaubat 100kali sehari
sedangkan aku???
berikan aku kekuatan untuk mencuci dan menjaga hati ini
kerna orang yang beribadah tetapi hatinya xsuci 
adalah org yang rugi
dan jadilah orang yang beribadah dan hatinya suci
kerna itu membawa keuntungn kepada diri kita
insyaAllah...
video

Wednesday, 11 May 2011

spgyti kajang

kajang.....
sebenarnya xpernah terpikir nak makan spgti ni..
tapi bila sekali makan
Ya Allah sedapnya...
my best friend pula yang buat lagi la bertambah sedap

tapi diri ini???
xpandai pandai juga buat spgti ni...
hmmm sampai bila la agaknya...
to my best friend nanti ajar aku ya
bagi resipi kat aku..
aku nak try buat..
tq iqin....buatkan spgti kat satu umah aku...
habis lincin kami sapu..haha

sujud


Ya ALLAH ya TUHAN ku



ku sujud pada kudrat MU

kuserahkan jiwa ragaku

pada takdir iradat MU

pimpinlah daku dalam redha MU

kasihi daku dalam rahmat MU

hanya pada MU aku mengadu


ya ALLAH ya TUHANku...





video

kadang-kadang diri ini lupa untuk sujud kepadaMu
disaat diberi kenikmatan dan kesusahan
sujud syukur jarang dibuat sedangkan selalu diingatkan 
oleh ustazah semasa sekolah dulu
" naim jangan lupa sujud syukur setiap kali lepas solat"
kini??
Ya Allah maafkan diri ini..
berikan lah kekuatan kepadaku
dalam menuju kearahMu

Wednesday, 4 May 2011

kematian

Andai esok aku mati, Pesanlah pada sanak saudaraku, Redhailah kepulanganku itu, Jangan merintih dan jangan berlebih sedih, Karna aku bukan lari dari mereka, Tapi aku pergi tunaikan janji, Mengadap pencipta esa. Andai esok aku pergi, Khabarkan pada teman- temanku, Hubungan duniaku sudah terputus, Tapi tak bermakna kalian ku lupakan, Sesungguhnya kalian segar diingatan, Bersama alunan doa yang kudus. Andai esok aku tak kembali lagi, Khabarkan jua pada musuh- musuhku, Salah mereka telah ku maafkan, Doaku moga mereka kembali ke pangkal jalan, Sesungguhnya nur tuhan akan kita temui, Bila kembali ke pangkal jalan. Andai esok aku mengadap ilahi, Ku mohon padamu duhai kawanku, Teruskanlah berjuang, Biar tajam mata penamu, Agar mampu membisukan lidah-lidah dusta, Biar indah bait-bait bahasamu, Pasti kan luntur kerasnya jiwa yang sesat, Tuturmu biarlah lembut, Pasti kan cair jahil yang membeku. Andai esok aku sudah disisi tuhan, Aku ingin bersamanya dengan aman, Tanpa membawa hasad dan dengki, Tanpa berbekal dendam kesumat, Ku hanya inginkan taqwa dan iman, Menjadi peneman menghadap ilahi, Ku ingin kekal disyurga abadi. 

video
aku takut untuk berdepan denganNya,
amalanku
apa yang telah aku lakukan
belum cukup
ingatkan ku dengan ingatanMu
sesungguhnya diriku ini
hamba yang lemah
sering lupa..= (


Tuesday, 3 May 2011

Syukur

syukur alhamdullah
takdir sememangnya telah ditetapkan kepada kita 
olehNya
namun ada takdir yang diubah atas hasil usaha kita 
takdirNya hari ini diriku berjaya menembusi satu kemaniran baru
syukur
satu lagi kemahiran telah dipelajari
ku terfikir
sudah tiba untukku lebih berfikiran kreatif 
semoga dengan adanya 
diri ini lebih banyak membaca
dan 
menghayati setiap perkara yang berlaku


tq for iqin n azie bantu create blog ni..=)