Monday 20 June 2011

kenangan menjelma kembali


waaa...bersemangat aku dgr lagu ni...ingat zaman-zaman dahulu balik apabila ingin masuk universiti pertahanan. joging abis pagi petang. tapi niat ditentang oleh mak..
hmmm tapi diri ini degil, mak merelakan dalam paksa,
kata aku nak perjuang,pegang senjata berjihad bila negara diserang
akhirnya aku dpt masuk universiti pertahanan tetapi xseperti yang diinginkan.
kecewa...kecewa sangat.
sekarang dapat dah masuk bidang perguruaan..
hmmm ingt bidang ni xleh berjihat ke??
bidang guru pun boleh berjihad berbakti malah lebih banyak daripada cita-cita aku sebelum ini
berjihad xsemestinya angkat senjata, tetapi jihad dengan lisan
kerna modal seorang guru ialah percakapan.

Rasulullah Sallllahu 'alaihi Wasallam bersabda:

"Sampaikanlah daripada aku walaupun satu ayat.”

so xpayah aku sedih2 lagi sbb xdpt jadi tentera..insyaAllah guru merupakan kerjaya yang ditakdirkan untukku..
namun xdpt dinafikan kadang kala keingnan dahulu dtg menjelma kembali..
menjelmanya bagi aku cukup untuk seketika sebagai satu penghibur hati..:-)

2 comments:

  1. like2!!

    tahniah naim! kdg2 ape yg kte suke blm tentu akn berkesudahan baik utk kte.. :)

    ReplyDelete
  2. :..btul2..apa yang tidak kita jangka kadang2 menjadi kesudahan kepada kita yang indah..:)

    ReplyDelete