Monday 10 October 2011

waktu

WAKTU... kadangkala LAMBAT bagi yang menunggu..tapi terlalu CEPAT bagi yang terburu-buru...tapi PANJANG bagi yang gundah... tapi terlalu PENDEK bagi yang bahagia....namun bagi yang selalu berSYUKUR, waktu adalah keBAHAGIAAN..- bersyukur membuka kekayaan hidup... bersyukur mengubah apa yang kita miliki menjadi cukup...subhan'Allah ...waktu juga seakan cemburu..


Ya Allah pada waktu ini aku betul betul keletihan
entah kenapa terasa sungguh keletihan itu
namun aku bersyukur dengan keletihan ini memberikan 
aku waktu untuk aku berfikir dan berfikir
apa yang telah aku lakukan sebelum ini
sehingga aku begitu letih
hidupku penuh dengan ketawa
main dan enjoy
bila masanya aku berhenti 
hingga aku terasa letih..waktu ku tidak aku uruskan betul2
hingga terasa letih baru aku ingin kepada Pencipta
bila sedang seronok tidak terfikir
alhamdllah aku terus diberi peringtan olehNya
dengan hadiah keletihan agar aku sedar dan mengingatinya
dan aku perlu sentiasa mensyukuri nikmat waktu aku..


p/s: walaupun dimana kita berada,pada waktu bila pun gembira,sedih enjoy seronok, kita perlu INGAT kepada ALLAH agar kita diberkati oleh ALLAH..

No comments:

Post a Comment