Sunday 26 February 2012

hiking bukit tabur

alhamdllah masih mempunyai kesempatan untuk terus menghirup udara di muka bumi Allah ini..
terima kasih Allah...

hujung minggu
cuti hujung minggu selalunya orang akan mengambil peluang ini untuk balik ke kampung kan. tapi bagi aku dan rakan yang jauh ni xdanya nak balik kampung sebab dua hari ja. macam tidak berbaloi kalau balik pun.. menggunakan peluang itu dijadikan cerita pada 17/2 hari sabtu aku bersama sahabat aku ni, si ikhwan merancang menawan bukit tabur. pergi dua orang ja. asalnya 4org tapi 2 lagi xjadi ikut.

keluar awal pagi mencari tempat yang terletak di ampang.dekta ja 19km ja daripada cheras. alhamdullah pengalaman yang menarik dan subhanallah pemandangan yang sangt indah walaupun laluan dia agak mencabar dan berbahaya. namun kepuasan itu terpancar apabila berjaya sampai ke 5 puncak bukit tabur dan menikmati keindahan Alam ciptaan Allah..

 saat tiba di puncak pertama

Puncak ketiga memberi keindahan alam yang sangat cantik

Bergambar sekejap untuk kenangan..hehe

rasainya sendiri pasti menyeronokan dan bersyukur

matahari bakal menjelma

laluan yang terpaksa kami berdua lalui


berbekalkan sebotol air kongsi dua..hahaha

kesimpulannya hiking adalah satu aktiviti yang sangat menyeronokan kerna di situ kita akan memperoleh pengalaman, kekuatan fizikal dan mental, serta mempunyai kesyukuran dan menyedari kekuatan Allah S.W.T.
pandangan lah kamu ke arah pandangan hijau kerna ia mampu memberi kebaikan kepada mata anda... tengok la alam semula jadi yang hijau di situ akan membaiki mata dan hati anda..:-)


next post... bersama sahabat ikhwan izam lagi ke di empangan putrajaya....

2 comments: