Thursday 8 March 2012

PBS kali ketiga


alhamdulillah sudah masuk tahun kedua dah aku dalam bidang pendidikan dan sudah kali ketiga dah aku pergi sekolah sebagai seorang guru.hehehe..kali pertama di sekolah lama aku SK sg pasir, yang kedua SK yaacob latif dan haaa ni kali ketiga kat perak SK TIWA.. dalam byk banyak sekolah sekolah kali ketiga ni la aku rasa paling enjoy dan bestt sebab apa?? haaaa

pertama sebab guru besar dia baik sangat..
hahaha..." murid ibarat rezeki" etu pesanan guru besar kepada aku dan kawan- kawan.. jumpa ja mesti senyum ja.. alhamdulillah  dapat guru besar mcm ni..hehe..

kedua sebab cikgu-cikgu kat sekolah ni baik-baik belaka..
waaaaa ni mmg xdapt dinafikan laaa..cikgu dia baik dan sporting.. mudah dan xbyk karenah.. siap tolong menolong g..dan PK Hem dia siap belanja kitaorg makan g..alhamdlah semoga rezeki cikgu2 dimurahkan..

ketiga ada cikgu shukri yang byk idea
haaaaaa ni lagi sorg cikgu sgt byk idea dan byk membantu kami dalam menyiapkan modal anatomy kami.. cikgu ni kasi idea kemudian kami laksanakan..alhamdllah siap dgn sempurna..dan terima kasih juga kat cikgu shukri kerna kasi tumpang tidur,mandi dan makn kat rumah..:-)

aktiviti sepanjang pbs kali ni..hahahah

aktiviti mengecat makmal komputer

bersama cikgu hisyam yang sngt sporting

bertungkus lumus membuat modal


modal anatomy bakal disiapkan

bersama rakan-rakan kumpulan

akhirnyaa dengan kos RM 100++..:-)


dan ada lagi satu aktiviti di sekolah esok iaitu mengecat lagi...hahaha hari terakhir..begini lah perjalanan PBS aku kali ni bersama rakan rakan..:-) masuk kelas tu xpayah cte la mmg ada..tapi kali ni mask kelas jaga exam..hehe...dan kat cini juga jadi tukang tukar lampu pejabat yang rosak..haha..begini lah tugas cikgu serba boleh..

p/s: Biarpun jalan itu panjang, kita akan merentasi perlahan-lahan..:-) perjalanan menjadi seorang guru..

1 comment: