Monday 25 February 2013

amanah...



beberapa hari yang lepas terdengar perkabaran beberapa insan telah dijemput oleh penciptaNya..
da pensyarah dpd JAPIM, mak dan ayah rakan-rakan aku kat IPG kampus ilmu khas ini..
bila terdengar tentang berita ini membuatkan aku teringat kepada kematian.. alhamdllah masih ingt kematian dan harap akan ingt kematian tuu kerna kematian boleh berlaku pada bila-bila masa sahaja samaada kita bersedia ataupun tidak tanpa terlewat samaada sejam, seminit malah sesaat.. bila tiba masanya nyawa akan diambill

perkabaran tersebut juga membuatkan aku teringt tentang apa yang dicakap oleh mak dan ayah aku semasa aku balik cuti raya cina haritu..walaupun sekejap aku balik kampung kat kedah tu.. ayah da bercakap dan berpesan bunyinya lebih kurang mcm ni la " ayah nak nanti bila ayah dah xda, anak-anak ayah yang uruskan mandi,kafan , solat dan kebumikan" errkkkkk satu tamparan yang hebat kepda aku dan abg-abg aku.... macm tu juga kat mak tapi mandikan mak mestila anak perempuan..

sesungguhnya aku belum bersedia semua itu..abg-abg aku aku xtau la mereka dah bersedia or x.. harap mereka juga akan menyediakan diri mereka.. ayah dah ajar tapi bila x amalkan sure dan comform la lupa, dulu sebelum nak balik kampung wajib baca smthg tentg ajar or lakukan sesuatu pratikum tentang agama..time sekolah rendah dan awal menengah la..skrg ni xda dah... dan aku perlu lakukan itu semula..

insyaAllah aku akan cuba untuk menunaikan hajat dan amanah yang ayah dan mak aku nak kan.. akan cuba sedaya yang mungkin.. walaupun etu sesuatu yang menyebabkan aku telan air liur..huhu.. i will try my best mom and dad.. :-)..


No comments:

Post a Comment