Thursday 31 May 2012

kenapa nak single???

perkahwinan merupakan satu sunnah..:-)

setengah org suka bujang setegh org nak kawin cepat..
kenapa nak single??
byk sebbnya yang aku dengar
da yang ckp supaya xpening kepala pikir mcm2 masalah, da gak ckp sbb keturunan..
ekhh pelik sbb keturunan?? mcm mana wujud si dia plak klu sbb keturunan..hahaha

kenapa nak single?
single is simple
double is trouble..haha

kenapa nak single?
namun ada plak yang nak kawin tapi xda jodoh lagi
sampai mandi mandi bunga g tu.. mandi bunga tu x salah kerna bunga itu pun makhluk Allah
mandi bunga dgn hanya niat saja-saja untuk wangikan badan adalah x salah jangn sampai masuk
jampi-jampi serapan ataupun niat dgn mandi bunga ini akan mudah dapt jodh..etu yang salah tu..

jom di sini saya nak kongsi sedikit ilmu kepada mereka yang inginkan jodoh tapi xsampai-sampai lagi
walaupun saya pun xkawin lagi..hehehe..

Enam amalan yang meringankan jodoh perlu dilakukan ialah
~sentiasa solat taubat dan istifar.. ingt jangan solat hajat sahaja. sbb nabi pun bersabda 3 kelebhan solat taubat dan istifar iaitu segala kesusahan dan kesepitan dilapangkan serta Allah beri rezeki x diduga. jodoh pun rezeki k.
~puasa hajat plg bagus hari lahir. insyaAllah 20.9 ni aku puasa..aminn..permudahkan.
~ solat hajat jgn lupa ya kawan-kawan
~ibu bapa mendoakan.. mintakk ibu bapa doakan kerna hilang satu berkat dpd Allah apabila hilangnya doa dpd ibu.
~mintak alim ulamak doakan untuk kita.. tok2 guru, jadi kena la sentiasa berdampingi dgn alim ulamak yaa
~dan yang terakhir diri sendiri kena doa la..etu yang penting..

disini saya selitkan beberapa doa hasil dpd pendengar saya..:-)
~ amalkan surah yusuf ayat 4
   ( baca doa ni dan niatkan di hati ringankan jodoh.." Ya Allah ya Tuhanku berikanlah jodoh yang sesuai dan baik untuk aku)
~surah yunus ayat 81
   ( doa untuk menggagalkan sihir )
~surah al Qasas ayat 24
   (hajat dan permintaan dimakbulkan mintak sungguh2)

makan gaduh-gaduh dalam talam
nak ringankan jodoh solatla malam


p/s :selamat beramal...:-)

No comments:

Post a Comment