Thursday 4 October 2012

Happy Besdayy Awak

Pada 05 oktober 1991 lahir seorang insan yang diberi nama Nurul Najwa.. selain tarikh besday family aku dan aku dan beberpa tarikh lain lagi, tarikh ini amatku nantikan kerna kehadiran dia memberi sinar kebahagian kepada diriku kini.. semuanya bermula apabila aku dan dia ditakdirkan untuk bersama pergi ke kem bina insan guru di Port Dickson pada 26 April 2011..dan kini hampir setahun setgh aku mengenalinya.. semuanya bermula di situ dan sehingga sekarang aku dan dia berhubung dan saling belajar mengenali. ku harap hubungan kita akan  sampai ke syurga, ingin ku mendidikmu untuk menjadi bidadariku di syurga... selamat hari lahir awak.. semoga awak sentiasa berada di bawah naunganNya dan sentiasa taat kepda perintahNya..:-)


Andai engkau tahu

Andai kau tahu
aku juga harap kau tahu
aku mengharapkanmu menjadi teman hidupku

namun aku tidak boleg menjamin apa-apa
bukan aku yang menulis di luh mahfuz sana

tapi DIA
DIA, ALLAH yang menjadikan darimu dan diriku,
di tanganNya itu sudah tertulis takdir kita yang kita tidak tahu
InsyaAllah jodoh tidak akan lari juka sudah
memang ditakdirkan kita bersama
Birarpun beribu bidadari/bidadara datang melamarku
InsyaAllah dirimu tetap untukku,
Jika itu yang Allah kehendaki.

Jodoh itu seperti rezeki,
dan ku amat berharap dirimulah akan menjadi
rezeki terindah dari Allah buatku..
Namun ku insan yang tiada daya dan upaya
melainkan kekuatan yang segalanya datang dariNya

Ku mohon sungguh Ya Allah 
Kuatkanlah imanku dan imannya..
Jika dia benar untuku,
Maka dekatkanlah hatiku dengan hatinya di jalan Mu,
Jika dia bukan untukku,
Damaikanlah hatiku dengan ketentuan Mu
Agar aku tidak kecewa dengan keputusan Mu

kerna im not perfect


awak, lagu ni khas untuk awak...:-)


1 comment: